The continuing story abouth my daily life.

Latest changes is made on february 21. 2004
This story is upside down.
The timeline start at the bottom.
So You have to start at the other end, and end here.
To the bottom
New pictures will be added here. And it will also be here the update date is. So You dont have to look throug it all to see if there is something new.

And that include when I have more text translated.
Not all loadings is ordinary.
Here they had decided to load the fish directly in to the truck, and let that drive to Belgium.
Even a 24 hours "drivers weekend" give time enough for a walk in the city.
They do have some strange cows there. :-)
And the spanish do have something whit big figures.
In the easten part of Spain they have a little different color for ther earth.
And the roads also not straight.
Here I'm on a new trip to Spain.
The place is the plateau where Madrid placed. It is not straight out all over.
And for once it was a sunny day for the town fair .
At home the weather was a little bit different.
One of the results og a december storm was that the church-board decided to give me a better view to the church.
And when it is covered whit snow it looks just pritty.
I wonder a little about this cliff.
It just comming up in a relative flat area.
I dont know the name of it, but it is places a little bit west of Barcelona.
I think I have seen those two before. :-)
This picture is taken short after the one before.
It looks like the truck wanted to go the other way. And then did something for doing it..
It can be hard to see it but ovre there, in the horizont, is - Afrika.
Im om my first trip to Spain
It came a little by suprise. Because I was on the ,almost, normal to Modena whit meat. And about 6 hours after I had reported emty I was send to the neighborvillage to load. Not for home, or England or Sweden, al usual. But to Spain and Portugal.
The pictur is taken short after I had passed the south pike og Spain, Tarifa.
Og her er så en af de absolut få godsskader jeg har haft.
Jeg havde ikke fået lov at få udleveret støttestænger inden turen.
Men næste gang jeg kom gennem Padborg var der et sæt klar til mig. :-)
Og her er jeg så kommet ned til "The White Cliffs of Dover", på vejen hjem.
Det der rager op derude er de "porte" de har bygget i Themsen, så de kan lukke for vandet hvis der skulle komme stormflod.
Så jeg er altså kommet til London.
Det var noget der skete flere gange at returen fra Italien gik til England. Og så tom til Holland og læsse et eller andet til Danmark.
Her er jeg igen "rendt" på en kollega.
Det specielle her er at de to biler er de eneste der, på det tidspunkt, kører med køletrailer, i det firma.
Såvidt jeg husker er vi, sammen, på vej til Modena i Italien med ophængt kød. Og holder en pause på Linea i Kufstein i Østrig.
Det er ikke lige til at se det hvis man ikke lige ved det. Men det er altså en schaeffer.
Det er sommer og det er Napoli. Og man har åbenbart ment at en tyk pels var synd for hunden. Så den har lige fået en "fåreklipning".
Det var forøvrigt det værksted jeg fik lov at køre ind på, på første tur med den bil, da jeg kunne ringe hjem og fortælle at neg var "nede" på at køre 100 km pr liter vand jeg skulle efterfylde.
Jeg tror nok havnen var et sted nede nord for Rom.
Men det skib syntes jeg var så specielt malet at det skulle foreviges.
Det hedder forøvrigt "Moby Baby"
Men på denne tur gik der inflation i det med at følges med kolleger.
Jeg var på vej til Italien. Og jeg blev sendt gennem Schweiz.
Da jeg, lidt i ti om aftenen, kom ind på den plads jeg havde planlagt at holde på for natten, blev jeg stoppet af to mand i "selvlysende" tøj.
Jeg fik at vide at der ikke var flere pladser der. Og at jeg skulle fortsætte ud på motorvejen. Og køre nogle km længere frem hvor der ville stå nogle af deres kolleger.
Her fremme blev al trafikken ledet væk fra motorvejen. Dvs. lastbilerne blev ledet tilbage på motorvejen med besked om at køre frem til der var et sted at holde - på motorvejen. Grunden var at det var helligdag i Italien. Og så blev alle lastbilerne holdt tilbage oppe midt i Schweiz for at det ikke skulle blive total kaos nede på grænsen.
På vej gennem en tunnel fik jeg øje på en anden af firmaets biler, og en til, og en til. Og foran den var der en plads at holde på. Ja, der var flere. For kort efter kom der endnu en kollega. Og så var vi pludselig fem. Og så holdt vi selvfølgelig sammen de ca. 16-18 timer der gik før vi var kommet de få hundrede km der var til Italien.
Det var ikke så tit det skete for mig at jeg havde følgeskab af en kollega. For jeg gjorde ikke noget for at få det.
Jeg har altid bedre kunnet få tingene til at fungere når jeg kører mit eget løb.
Men bød lejligheden sig tog man selvfølgelig imod den.
Så her holder jeg weekend sammen med en kollega. Sikkert på vej hjem fra Italien et eller andet sted i Tyskland.
Men også herhjemme viste "kong Vinter sig.
Henne i det der snefog gemmer der sig en sneplov. Og sådan en dag har man ingen problemer med at blive bag ved.
Den dag er forøvrigt den eneste hvor jeg har kørt med snekæder. De var nødvendig for at jeg kunne bakke under den trailer jeg skulle køre med. Og da de nu var kommet på kunne de godt bruges lidt videre.
Der er blevet vinter igen. Og denne gang sne gjorde at vi ringede til disponenten og fortalte at vi altså ikke kørte hjemad søndag aften. Men ventede til mandag morgen. I håbet om at tyskerne så ville havde fået styr på deres veje.
På den smule motorvej vi kunne se fra den nærliggende bro skete der flere uheld den søndag eftermiddag.
Et eller andet sted oppe i de der bjerge gemmer sig en af de små stater i Europa.
Måske, måske ikke, står bjerget i San Marino.
Og denne statue står ved indsejlingen til færgehavnen i Messina.
Her er jeg på vej tilbage fra endnu en tur på Scicilien
På denne side af vandet er det Messina. På den anden er det fastlandet.
Og på sydsiden af Skt. Gotthard tunnelen. Mødte jeg det års første sne.
Det handler stadig om at køre til Italien. Men for et andet firma.
Og på denne tur kom jeg gennem Schweiz.
Oversat til dansk må søen hedde noget med "De fire dales sø"
Her er jeg så endt i Genova.
Det der krydstogt skib skulle komme ind kl 0700. Det var der kl 0800.
Det skulle sejle igen kl 2000. Og på den tid skulle der tømmes gods fra 11 lastbiler ombord.
Jeg, eller rettere disponenten, var vist ret heldig. Han var ikke tilfreds med at der gik så lang tid.
Men han faldt ned igen da han fik at vide at han (jeg) var heldig at jeg havde et par paller udstyr til skibet selv. Som maskinmesteren gerne ville havde ombord ret hurtig
Havde jeg ikke haft det ville jeg havde været den sidste der ville blive losset. Fordi det meste af det jeg havde med var vin og vand. Og det skulle ellers være det sidste der kom ombord.
Og hvornår det så kunne havde været ved jeg ikke. Men jeg var tom kl 1400. Og jeg var 4. bil der blev tømt.
Mon det var noget at bo sådan et sted? :-)
Det er et slot på en bjergside på nordsiden af floden Inn i Østrig.
På Sicilien er broerne ikke altid så lange. Fordi der ikke altid er så langt mellem tunnellerne.
Jeg er ikke 100% sikker, men mener at det her er Etna.
Men den vulkan kommer der flere billeder af senere.
Senere på året kom jeg til at køre Italien.
Og som om det ikke var nok, blev jeg sendt til Palermo på Sicilien på den første tur.
Her er jeg dog ikke kommet længere end til Alperne.
Men trods det gode vejr om lørdagen, blev søndagens ringridning, traditionen tro, afviklet i regnvejr.
De frivillige brandværn i Holbøl og Vilsbæk havde slået sig sammen i en dyst mod et ungdomshold fra det frivillige brandværn i Flensborg.
Og kan man ikke få manden væltet ned af pinden med den, til formålet, udleverede hovedpude, kan man selvfølgelig "gå i kødet på ham".
Ned kom de forøvrigt begge to. :-)
Til den lokale byfest holdt vejret sig i det gode lune.
Og et lokalt Grand Prix var på programmet.
En transportmesse i Padborg blev det også til det år.
Og her kan man se hvad der sker når et kranfirma og en trailerproducent går sammen om et ellement i udstillingen.
Ikke så langt fra hvor jeg bor ligger der en større by. Der er godtnok en grænse imellem. Men de tages jo ikke så højtidelige mere.
Men billedet er fra en havnefest i Flensborg.
Her er det blevet rigtig forår.
De blomstrende træer er "Japansk Kirsebær". I 14 dage ser de flotte ud. Resten af året er de mest i vejen. Og om efteråret efterlader de en masse store blade over det hele.
Her er jeg ligesom kommet væk fra det man i erhvervet kalder for "fast banet vej"
Det er en midjydsk grusgrav. Selvom sandgrav vist er mere passende. Allerfald graver de noget sand der kan bruges til specielle formål.
Og det skulle jeg lige læsse 22 tons af.
I løbet af foråret kom jeg til at køre i denne her.
Ikke uden grund at den blev kaldet "Kermit". :-) Den var gammel, og den havde det ikke lige godt alle steder. Men den ville bestille noget. :-)
Det er noget efterfølgende modeller fra den fabrik godt kunne lære noget af.
Desværre indebar kørslen at jeg skulle køre med en rigtig gammel p-trailer. Og udelukkende på Tyskland.
Her er der en søndag med optræk til ballade.
En del eksportchaufførere havde sat hinnanden stævne i Padborg, søndag sidst på dagen.
Og det tolkede politiet som om at de ville til at lukke grænsen (igen). Så nede på toldpladsen, blandt alle lastbilerne, holdt der en bus med 40 betjente, klar til at blive sat ind hvis situationen udviklede sig.
Og der holdt de, forgæves, tre søndage i træk. :-)
Til denne byggeplads knytter der sig et par historier.
Vognmanden blev inviteret til at deltage i en tilbudsrunde. Men fik ikke kørslen, da han var for dyr.
Det firma der vandt udbudet rendte så ind i det problem at de kun havde to biler der kunne køre med så langt gods.
De ringede så til min vognmand for at høre om han ville køre for dem. Det ville han da godt. Og hans pris havde de hørt under udbudsrunden.
Så han fik det meste af kørslen til sin pris. Kunden fik sit gods kørt til billigste pris. Og underbyderen fik lov at betale forskellen.
Men det var ved at splitte min økonomi ad fordi kørslen blev tilrettelagt så vognmanden fik mest muligt ud af det, mens det gik ud over chaufførene. Med 8-11 timer om dagen, på eksportoverenskomst, er det ikke det vilde man tjener. Og når det så står på i flere uger kan det tydeligt ses på lønchecken.
Men den afstedkom også at vi fik tømret lidt på naboskabet.
Min nabo til den ene side og jeg var, sammen med kirken, de sidste på vejen der fik strømmen igen.
Men heldigvis havde jeg en nabo på den anden side der var villig til at levere noget varme og noget varm kaffe.
En vis storm, det år, fik et træ til at "besætte" en god del af min udsigt til kirken.
Det afstedkom så at menighedsrådet benyttede muligheden til at lave en kraftig ændring at forholdene på p-pladsen.
På et tidspunkt blev det forsøgt at starte en sønderjydsk afdeling af en knallert-45 klub.
Men fremmødet var desværre ikke så stor at det rigtig blev til noget.
Men en enkelt tur kom vi da på.
Her er det blevet til en pause midt i Gram.
Sådan kan man også få en Folkevogn til at se ud.
Det er ikke til at se det, men man kan sagtens kende lyden. :-)
Det der er vist værst for hestene.
Heromkring ville en byfest uden ringridning næsten være utænkelig.
Og selv om den by jeg bor i ikke hører til blandt de store, har den sin byfest og sin ringridning.
Også selvom den ofte drukner i regnvejr.
Her er jeg så på vej over Storebæltsbroen, for første gang.
Og den er da imponerende.
(Den længere ovre har jeg kun set på afstand.)
Jeg kender ikke til andre steder hvor man kan komme ud for at en bro går op - på en motorvej, end i Holland.
Here I'm at the transportfair in Herning.
And among other interesting stuff, this showed up. :-)
And this is from my first working trip to England
This is the road A 15 through the town of Lincoln. The town who is giving the name to Lincolnshire.
To drive in the "wrong" side of the road was not that big problem. The one whit "Monkey see, Monkey do" was a good principal, that solved the most problems. :-)
After the one whit the long stuff, I came out to drive whit flowers.
Most of it was to drive home whit flovers from the worlds biggest flowerauktion in Holland
But there was also other driving.
Among that was my first trip to England whit truck.
1990312 Here there is a picture of the house. And from another angle.
The mailbox, lightning up in the middle, is new. Then one that was there did not surveyve the new year firecrackers. The realestateagent had told me that the one selling me the hous would make her insurance paying a new mailbox. But at the day she announced that she har no intentions of that. So the realestateagent found himself in a situation where he had to offer me to pay a new box. :-)
Suzuki Katana Before I brought the house, I had brought this 45-scooter. A Suzuki Katana.
It is now replaced by a car
The day after, and while i was getting my new whasingmashine and tumbler installet, i got a job.
It did not last long, but long enough for me to meet this guy. And I'm still willing to say that i know him. :-))
The job was mostly to drive whit oversize long stuff. And on this, my first trip, I went to a little village in the former East Germany.
There is not much to see, but it is the salespaper from the realestateagent.
..... 19990201 On January 25. 1999 I take over this little house
It is placed in a little town by the name Holbøl (Holboel), in the south of Jylland.
It is only 85 squaremeters, and the ground it is placed on is 518 squaremeters. But that is big enough for me.
And it is here I will start my story.
When time comes that I'm able of scanning my old dias and negatives in to my computer, I will move back in time.
.....
This is the first picture of me, that I have.
I know that my mother has more pictures. And I ecspect to get at copy of then at some time.
Såvidt jeg kan regne ud at det i forbindelse med klassefotograferingen i 3. klasse. As fare as I can see, this picture must be from my 3. year in school. </FONT>